Miten koronavirustilanne (COVID-19) vaikuttaa toimintaamme ja mitä sinun on hyvä huomioida

Julkaistu 06.04.2020

Päivitetty 22.5.2020

Hyvä asiakkaamme,

Keops-myymälämme ovat olleet suljettuina toistaiseksi koronaviruksesta (COVID-19) johtuen. Olemme päättäneet avata Helsingin myymälämme 27.5. alkaen palvellaksemme sinua näönhuollon tarpeissasi koronavirustilanteen jatkuessa. Yrittäjävetoinen Keops Lasipalatsin myymälä on voinut olla auki yrittäjän päätöksellä. Ajantasaiset tiedot avoinna olevista myymälöistä löydät osoitteesta https://www.keops.fi/myymalat/

Sinun ja henkilökuntamme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Tästä syystä noudatamme myymälöissämme koronavirustilanteeseen mukautettuja toimintatapoja, joista osa otettiin käyttöön jo ennen myymälöidemme sulkemista. Osa uusista toimintatavoista tulee käyttöön vaiheittain. Jatkamme tilanteen seuraamista ja reagoimme tarvittaessa uusin viranomaissuosituksiin ja -ohjeisiin. Tavoitteenamme on palvella sinua mahdollisimman hyvin poikkeusolosuhteista huolimatta.

Tampereen myymälämme pysyy toistaiseksi kiinni, mutta tarpeen vaatiessa olet lämpimästi tervetullut asioimaan samaan ryhmittymään kuuluvan Instrumentarium-ketjun avoinna olevissa liikkeissä. Instrumentariumin liikkeissä palvellaan Keopsin asiakkaita lasien säädättämistarpeissa, kuten kehyksen taivuttelussa paremman istuvuuden aikaansaamiseksi. Valitettavasti Instrumentariumin liikkeissä ei voida tehdä uusintatilauksia tai varsinaisia korjauksia Keopsilta hankittuihin linsseihin tai kehyksiin. Muista ottaa mukaasi liikkeeseen silmälasien mukana tullut asiakastietokortti. Avoinna olevat myymälät ja lisätietoa asioinnista löydät täältä: https://www.instru.fi/uutiset/tietoa-koronaviruksen-vaikutuksesta

Olemme koostaneet tälle sivulle ajankohtaista lisätietoa palvelustamme poikkeusaikana. Asiakaspalvelumme ja verkkokauppamme palvelevat normaalisti.

Tervetuloa asioimaan kanssamme!

Miten palvelemme

Myymälät

Keops-myymälämme ovat olleet suljettuina toistaiseksi koronaviruksesta (COVID-19) johtuen. Olemme päättäneet avata Helsingin myymälämme 27.5. alkaen palvellaksemme sinua näönhuollon tarpeissasi koronavirustilanteen jatkuessa. Yrittäjävetoinen Keops Lasipalatsin myymälä on voinut olla auki yrittäjän päätöksellä. Ajantasaiset tiedot avoinna olevista myymälöistä löydät osoitteesta https://www.keops.fi/myymalat/

Tampereen myymälämme pysyy toistaiseksi kiinni, mutta tarpeen vaatiessa olet lämpimästi tervetullut asioimaan samaan ryhmittymään kuuluvan Instrumentarium-ketjun avoinna olevissa liikkeissä. Instrumentariumin liikkeissä palvellaan Keopsin asiakkaita lasien säädättämistarpeissa, kuten kehyksen taivuttelussa paremman istuvuuden aikaansaamiseksi. Valitettavasti Instrumentariumin liikkeissä ei voida tehdä uusintatilauksia tai varsinaisia korjauksia Keopsilta hankittuihin linsseihin tai kehyksiin. Muista ottaa mukaasi liikkeeseen silmälasien mukana tullut asiakastietokortti. Avoinna olevat myymälät ja lisätietoa asioinnista löydät täältä: https://www.instru.fi/uutiset/tietoa-koronaviruksen-vaikutuksesta

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@keops.fi tai puhelimitse numerossa 09-2314 38 50. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe 9-17, la-su suljettu. Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu.

Verkkokauppa

Verkkokauppamme palvelee normaalisti. Verkkokaupastamme on saatavilla piilolinssejä ja oheistuotteita.

Mitä sinun on hyvä asiakkaana huomioida

Myymälässä asiointi 27.5. alkaen palvelemme ajanvarauksella ja ilman.
Osa myymälöistämme on avoinna näönhuollon tarpeitasi varten. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.keops.fi/myymalat/ Palvelemme ajanvarauksella tai ilman. Olemme toistaiseksi keskeyttäneet piilolinssisovitusten tekemisen. Emme tällä hetkellä vastaanota käteistä maksuvälineenä. Ethän asioi myymälöissämme, jos sinulla on minkäänlaisia flunssan oireita. Pidetään yhdessä toisistamme huolta!


Hygienia ja siivous myymälöissämme
Olemme tehostaneet myymälöidemme siivousta ja suojausta. Desinfioimme jokaisen käyttökerran jälkeen esimerkiksi tutkimuslaitteet, työvälineet ja kehykset ja puhdistamme pinnat useita kertoja päivässä. Optikkomme pitävät kasvosuojainta näöntutkimuksen ajan, ja tarjoamme suojavarusteet myös näöntutkimusasiakkaillemme. Sovitetut kehykset pyydämme asettamaan sovituksen jälkeen tasolle tai tarjottimelle, ei takaisin hyllyyn, sillä desinfioimme sovitetut kehykset ennen hyllyyn palauttamista. Olemme myös lisänneet myymäläympäristöömme suojalevyjä ja turvavälitarroja.


Toimitamme tilatut tuotteet asiakkaille ensisijaisesti postipaketteina
Voit 27.5. alkaen itse valita, noudatko tilaamasi tuotteet myymälästä vai toimitammeko tuotteet sinulle lähimpään Postin noutopisteeseen tai kotiintoimituksena. Valitessasi postitoimituksen kuitti valmiista tuotteista lähetetään sinulle joko sähköpostitse tai kirjepostina toiveesi mukaan. Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan normaalisti verkkokaupan toimitustapojen ja hinnaston mukaisesti.


Aloimme tarjota postitoimituksia 24.3. jälkeen tehdyille tilauksille. Myymälästämme postitettavat tuotteet kulkevat aina keskusvarastomme kautta. Tämän takia tuotteiden postituksessa voi esiintyä jonkin verran viivästyksiä. Kun tuotteet on lähetetty varastoltamme eteenpäin, toimittaa Posti ne tavallisesti 2-4 arkipäivän kuluessa. Jos olet tilannut useita tuotteita, saat ne valmistumisjärjestyksessä erillisinä paketteina.


Mikäli olet saanut laseistasi laskun ja haluat siirtää jo saapuneen laskusi eräpäivää myöhemmäksi, olethan yhteyksissä suoraan laskutuspalvelun tarjoajaan: Collector Payments Finland Oy p. 02 2700 550, arkisin ma-pe klo 9-17.


Silmälääkärin palvelut ja akuutit vaivat
Helsingin myymälämme on avoinna ja näissä myymälöissä tarjotaan mahdollisuuksien mukaan myös silmälääkäripalvelut. Avoinna olevat myymälämme löydät osoitteesta: https://www.keops.fi/myymalat/


Mikäli sinulla on akuutti vaiva, eikä lähelläsi ole avoinna olevaa myymälää tai et löydä vapaata aikaa, neuvomme olemaan yhteydessä omaan terveysasemaasi tai lähimpään keskus- tai yliopistolliseen sairaalaan.


Tarpeen vaatiessa olet lämpimästi tervetullut asioimaan samaan ryhmittymään kuuluvan Instrumentarium-ketjun avoinna olevissa liikkeissä. Instrumentariumin liikkeissä palvellaan Keopsin asiakkaita lasien säädättämistarpeissa, kuten kehyksen taivuttelussa paremman istuvuuden aikaansaamiseksi. Valitettavasti Instrumentariumin liikkeissä ei voida tehdä uusintatilauksia tai varsinaisia korjauksia Keopsilta hankittuihin linsseihin tai kehyksiin. Muista ottaa mukaasi liikkeeseen silmälasien mukana tullut asiakastietokortti. Myymälöissä on mahdollisuuksien mukaan tarjolla myös silmälääkäreiden palvelut. Avoinna olevat myymälät ja lisätietoa asioinnista löydät täältä: https://www.instru.fi/uutiset/tietoa-koronaviruksen-vaikutuksesta


Lahjakortin voimassaoloaika
Vallitsevan tilanteen vuoksi olemme pidentäneet kaikkien lahjakorttien voimassaoloaikaa 31.8.2020 saakka.


Rikkoutuneiden lasien korjaus
Helsingin myymälämme ovat avoinna 27.5. alkaen. Tarkista aukioloajat myymäläkohtaisilta sivuilta. Mikäli sinulla on vakuutus, joka on umpeutumassa, etkä pääse tai halua käydä avoinna olevassa myymälässä, korjataan lasit luonnollisesti omavastuuosuuden hinnalla, kun myymälät taas aukeavat. Kiireellisissä asioissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@keops.fi tai puhelimitse numerossa 09-2314 38 50. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe 9-17, la-su suljettu. Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu.


Lasit maksusitoumuksella
Helsingin myymälämme ovat avoinna 27.5. alkaen. Tarkista aukioloajat myymäläkohtaisilta sivuilta. Jos lähelläsi ei ole myymälää ja sinulla on kiireellinen tarve uusille laseille, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@keops.fi tai puhelimitse numerossa 09-2314 38 50. Asiakaspalvelumme on avoinna ma-pe 9-17, la-su suljettu. Puhelun hinta on paikallisverkkomaksu tai matkapuhelinmaksu.


Postitettujen silmä- ja aurinkolasien säätäminen ja linssien tyytyväisyystakuu
Helsingin myymälämme ovat avoinna 27.5. alkaen. Tarkista aukioloajat myymäläkohtaisilta sivuilta. Mikäli et pääse tai halua tulla tällä hetkellä myymälään säätämään kehyksiäsi, olet tervetullut säädättämään niitä milloin tahansa koronavirustilanteen rauhoituttua.
Linsseissämme on tyytyväisyystakuu. Olemme pidentäneet linssien tyytyväisyystakuuta koronavirustilanteen vuoksi. Takuu on nyt voimassa aina 31.8.2020 asti 1.3.2020 jälkeen tilatuissa silmä- ja aurinkolaseissa voimakkuuksilla.


Tampereen myymälämme pysyy toistaiseksi suljettuna, mutta tarpeen vaatiessa olet lämpimästi tervetullut asioimaan samaan ryhmittymään kuuluvan Instrumentarium-ketjun avoinna olevissa liikkeissä. Instrumentariumin liikkeissä palvellaan Keopsin asiakkaita lasien säädättämistarpeissa, kuten kehyksen taivuttelussa paremman istuvuuden aikaansaamiseksi. Valitettavasti Instrumentariumin liikkeissä ei voida tehdä uusintatilauksia tai varsinaisia korjauksia Keopsilta hankittuihin linsseihin tai kehyksiin. Muista ottaa mukaasi liikkeeseen silmälasien mukana tullut asiakastietokortti. Avoinna olevat myymälät ja lisätietoa asioinnista löydät täältä: https://www.instru.fi/uutiset/tietoa-koronaviruksen-vaikutuksesta


Kiinni olevien myymälöiden avaus
Seuraamme tiiviisti koronavirustilanteen kehittymistä ja olemme päättäneet toistaiseksi avata vain osan omista myymälöistämme. Tampereen myymälämme on siis kiinni toistaiseksi.


Piilolinssien käyttö koronaviruksen aikana
Tällä hetkellä piilolinssien ohjeiden mukaisella käytöllä ei ole havaittu suurentunutta riskiä sairastua tai levittää koronatartuntaa. Piilolinssien käyttö oireettomana on edelleen turvallista, kunhan käsihygieniasta pitää hyvää huolta. Kasvojen ja silmien koskettamista tulee välttää ilman huolellista käsien pesua. Jos koet minkäänlaisia sairastumisen merkkejä, piilolinssien käyttö kannattaa lopettaa, kuten normaalitilanteissakin. Mikäli käytät uudelleenkäytettäviä piilolinssejä (kovia, pehmeitä, kuukausi- viikko-, tai jatkuvakäyttöisiä piilolinssejä), älä käytä enää samaa paria, jonka otit käyttöösi ennen sairastumista. Pandemia- sekä normaalitilanteessakin kertakäyttöiset piilolinssit ovat turvallisin vaihtoehto. Muista noudattaa aina optikkosi tai silmälääkärisi ohjeita piilolinssien käytön suhteen.