Miten koronavirustilanne (COVID-19) vaikuttaa toimintaamme ja mitä sinun on hyvä huomioida

Julkaistu 06.04.2020

Päivitetty 16.6.2020

Hyvä asiakkaamme,

Myymälämme ovat avoinna palvellaksemme sinua yksilöllisissä näönhuollon tarpeissasi koronavirustilanteen jatkuessa. Avoinna olevien myymälöiden aukioloajat näet myymäläkohtaisilta sivuilta. Myymälöistä on mahdollisuuksien mukaan saatavilla myös silmälääkärin palvelut.

Sinun ja henkilökuntamme turvallisuus on meille ensisijaisen tärkeää. Tästä syystä noudatamme avoinna olevissa myymälöissämme koronavirustilanteeseen mukautettuja toimintatapoja, joista osa otettiin käyttöön jo ennen myymälöidemme sulkemista. Osa uusista toimintatavoista tulee käyttöön vaiheittain. Jatkamme tilanteen seuraamista ja reagoimme tarvittaessa uusin viranomaissuosituksiin ja -ohjeisiin. Tavoitteenamme on palvella sinua mahdollisimman hyvin poikkeusolosuhteista huolimatta.

Olemme koostaneet tälle sivulle ajankohtaista lisätietoa palvelustamme poikkeusaikana. Asiakaspalvelumme ja verkkokauppamme palvelevat normaalisti.

Tervetuloa asioimaan kanssamme!

Miten palvelemme

Myymälät

Myymälämme ovat avoinna palvellaksemme sinua yksilöllisissä näönhuollon tarpeissasi koronavirustilanteen jatkuessa. Ajantasaiset tiedot avoinna olevista myymälöistä löydät osoitteesta https://www.keops.fi/myymalat/

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelumme palvelee osoitteessa asiakaspalvelu@keops.fi

Verkkokauppa

Verkkokauppamme palvelee normaalisti. Verkkokaupastamme on saatavilla piilolinssejä ja oheistuotteita.

Mitä sinun on hyvä asiakkaana huomioida

Myymälässä asiointi
Myymälämme ovat avoinna. Näöntutkimuksistamme ovat saatavilla kaikki muut palvelut paitsi piilolinssien ensisovitus. Emme tällä hetkellä vastaanota käteistä maksuvälineenä. Ethän asioi myymälöissämme, jos sinulla on minkäänlaisia flunssan oireita. Pidetään yhdessä toisistamme huolta!

Hygienia ja siivous myymälöissämme
O
lemme tehostaneet myymälöidemme siivousta ja suojausta. Desinfioimme jokaisen käyttökerran jälkeen esimerkiksi tutkimuslaitteet, työvälineet ja kehykset ja puhdistamme pinnat useita kertoja päivässä. Optikkomme pitävät kasvosuojainta näöntutkimuksen ajan, ja tarjoamme suojavarusteet myös näöntutkimusasiakkaillemme. Sovitetut kehykset pyydämme asettamaan sovituksen jälkeen tasolle tai tarjottimelle, ei takaisin hyllyyn, sillä desinfioimme sovitetut kehykset ennen hyllyyn palauttamista. Olemme myös lisänneet myymäläympäristöömme suojalevyjä ja turvavälitarroja.

Myymälästä tilattujen tuotteiden toimitusvaihtoehtoina postitus tai nouto myymälästä
Voit valita, noudatko tilaamasi tuotteet myymälästä vai toimitammeko tuotteet sinulle lähimpään Postin noutopisteeseen tai kotiintoimituksena. Valitessasi postitoimituksen kuitti valmiista tuotteista lähetetään sinulle joko sähköpostitse tai kirjepostina toiveesi mukaan. Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan normaalisti verkkokaupan toimitustapojen ja hinnaston mukaisesti.

Aloimme tarjota postitoimituksia 24.3. jälkeen tehdyille tilauksille. Myymälästämme postitettavat tuotteet kulkevat aina keskusvarastomme kautta. Tämän takia tuotteiden postituksessa voi esiintyä jonkin verran viivästyksiä. Kun tuotteet on lähetetty varastoltamme eteenpäin, toimittaa Posti ne tavallisesti 2-4 arkipäivän kuluessa. Jos olet tilannut useita tuotteita, saat ne valmistumisjärjestyksessä erillisinä paketteina.

Mikäli olet saanut laseistasi laskun ja haluat siirtää jo saapuneen laskusi eräpäivää myöhemmäksi, olethan yhteyksissä suoraan laskutuspalvelun tarjoajaan: Collector Payments Finland Oy p. 02 2700 550, arkisin ma-pe klo 9-17.

Silmälääkärin palvelut ja akuutit vaivat
Myymälämme ovat avoinna ja näissä myymälöissä tarjotaan mahdollisuuksien mukaan myös silmälääkäripalvelut. Myymälöidemme aukiolotiedot löytyvät osoitteesta https://www.keops.fi/myymalat/

Mikäli sinulla on akuutti vaiva, eikä lähelläsi ole avoinna olevaa myymälää tai et löydä vapaata aikaa, neuvomme olemaan yhteydessä omaan terveysasemaasi tai lähimpään keskus- tai yliopistolliseen sairaalaan.

Postitettujen silmä- ja aurinkolasien säätäminen ja linssien tyytyväisyystakuu
Myymälämme ovat avoinna. Myymälöidemme aukiolotiedot löytyvät osoitteesta https://www.keops.fi/myymalat/. Mikäli et pääse tai halua tulla tällä hetkellä myymälään säätämään kehyksiäsi, olet tervetullut säädättämään niitä milloin tahansa koronavirustilanteen rauhoituttua.

Linsseissämme on tyytyväisyystakuu. Olemme pidentäneet linssien tyytyväisyystakuuta koronavirustilanteen vuoksi. Takuu on nyt voimassa aina 31.8.2020 asti 1.3.2020 jälkeen tilatuissa silmä- ja aurinkolaseissa voimakkuuksilla.

Piilolinssien käyttö koronaviruksen aikana
Tällä hetkellä piilolinssien ohjeiden mukaisella käytöllä ei ole havaittu suurentunutta riskiä sairastua tai levittää koronatartuntaa. Piilolinssien käyttö oireettomana on edelleen turvallista, kunhan käsihygieniasta pitää hyvää huolta. Kasvojen ja silmien koskettamista tulee välttää ilman huolellista käsien pesua. Jos koet minkäänlaisia sairastumisen merkkejä, piilolinssien käyttö kannattaa lopettaa, kuten normaalitilanteissakin. Mikäli käytät uudelleenkäytettäviä piilolinssejä (kovia, pehmeitä, kuukausi- viikko-, tai jatkuvakäyttöisiä piilolinssejä), älä käytä enää samaa paria, jonka otit käyttöösi ennen sairastumista. Pandemia- sekä normaalitilanteessakin kertakäyttöiset piilolinssit ovat turvallisin vaihtoehto. Muista noudattaa aina optikkosi tai silmälääkärisi ohjeita piilolinssien käytön suhteen.